המאבק נגד מס הרכבים: "הממשלה מגזימה"

    איתי גדסי No Comments on המאבק נגד מס הרכבים: "הממשלה מגזימה"

    מנכ"ל התאחדות התעשיינים בוועדת הכספים, על הכנסות המדינה ממס שווי שימוש לרכב: "ההכנסות של המדינה יצאו מפרופורציה – אנחנו משלמים מס עודף של 2 מיליארד שקל בשנה | בהתאחדות התעשיינים הצהירו כי הם יתעקשו על הפחתת המס ל- 1.8% משווי הרכב (לעומת 2.48% כיום), ומתן פטור מוחלט לרכבי שירות

    רכב חדש • אילוסטרציה צילום: יחסי ציבור
    21:04
    05.05.24
    אבי מימרן No Comments on "גם האסון הוא השגחה פרטית": הרב גולדווסר בשיחה של אמונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התאחדות התעשיינים, אשר מובילה את המאבק להפחתת שווי השימוש ברכב, טענה היום (רביעי) בפני חברי ועדת הכספים בכנסת, כי הכנסות המדינה ממס שווי שימוש לרכב, מוגזמות לחלוטין.

    מנכ"ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל, מסר בדיון כי "גם בנושא המס על הרכב הצמוד, הממשלה אינה יודעת להבין לבד כשהיא מגזימה. ההכנסות על המס יצאו מפרופורציה ומקבלי הרכב הצמוד והמגזר העסקי בישראל משלמים מס עודף של למעלה מ- 2 מיליארד שקל בשנה. המחקר שהוצג היום מוכיח חד משמעית שהישראלים משלמים מס מוגזם, וגם במקרה זה הממשלה גורמת במו ידיה לפגיעה במעמד הביניים ובמגזר העסקי,אשר נאלץ לגלגל את העלות למחירי המוצרים. אנחנו נתעקש להפחתת המס ל- 1.8% משווי הרכב, ומתן פטור מוחלט לרכבי שירות".

    מבדיקת אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, עולה כי מס שווי השימוש ברכב הקיים בישראל, העומד על 2.48%, צריך לעמוד בפועל 1.8%. המס הגבוה מוביל כיום לפגיעה משמעותית בהכנסה הפנויה של שכבות הביניים כמו גם לייקור הוצאות עשיית העסקים בישראל ללא קשר ממשי להיקף הנסיעה לצורכי עבודה או לצרכים פרטיים.

    מס שווי השימוש הגבוה במודל הקיים, הביא לגידול חד בהכנסות המדינה מבעלי הרכבים ל- 5.6 מיליארד שקל בשנת 2016 לעומת 3.4 מיליארד שקל בלבד על פי המודל שהיה נהוג בשנת 2007. כך שלמעשה נוצרה גביית יתר של רשות המיסים שמגיעה ל- 2 מיליארד ש"ח בשנה (!) כאשר מחציתה מוטלת על מקבלי רכב העבודה ומחציתה על המגזר העסקי.

    כאמור, על פי נתוני משרד האוצר, שווי השימוש הנהוג בישראל שעומד על 2.48%, הוא מהגבוהים בעולם. זאת לעומת קנדה, אוסטריה, פורטוגל, שוויץ וצרפת, שם נהוג שווי שימוש של פחות מ- 2% ממחיר העלות. בבלגיה, פינלנד, גרמניה ושוודיה, נהוג שווי שימוש של פחות מ – 2% ממחיר המחירון. בבלגיה ובבריטניה קיימת הטבת נוספת לרכבים בעלי פליטות נמוכות, והמס יורד עד לשיעור של -0.33% ו 0.42% בהתאמה.



    0 תגובות